21.08.2019 Aktualizacja: 21.01.2020

Zmiany w systemach funkcjonalnych

Zgodnie z art.128b. Ustawy z 3 lipca 2002 roku - Prawo lotnicze (Dz.U. z 2018 poz. 1183 z późn. zm.), instytucja zapewniająca służby żeglugi powietrznej przekazuje Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego informacje na temat planowanych zmian, o których mowa w Rozporządzeniu Wykonawczym Komisji (UE) 2017/373 (Dz.U. UE L 62 z 08-03-2017, str. 22), w terminie co najmniej 3 miesięcy przed ich planowanym wprowadzeniem.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie później niż 30 dni przed planowaną datą wejścia w życie zmiany powiadamia podmiot zgłaszający zmianę o terminie i zakresie kontroli.
Zgodnie z par. 5 Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z 21 marca 2013 roku ws. zmian w systemach funkcjonalnych mających wpływ na bezpieczeństwo (Dz.U. z 2013 poz. 431) Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego zatwierdza wprowadzenie w życie zmiany decyzją administracyjną.
W przypadku konieczności wprowadzenia nieplanowanych zmian w systemach funkcjonalnych niezbędnych ze względów operacyjnych lub bezpieczeństwa w ruchu lotniczym, mogą być one wprowadzone z pominięciem terminu, o którym mowa powyżej. Informacje na temat tych zmian są przekazywane Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego niezwłocznie po stwierdzeniu konieczności ich wprowadzenia.

Formularz powiadomienia:

docplik do pobrania83.5 KB

UWAGA! Serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to)»